Padel Americano

Padel Americano wordt gespeeld in 2 periodes per jaar op vrijdagavond. Het is een gezellige en laagdrempelige competitie waar je steeds met én tegen andere deelnemers speelt. Het spel is erg eenvoudig. Je speelt meerdere wedstrijden van half uur en wordt op rating ingedeeld op een padelbaan. Win je de wedstrijd dan schuif je op naar een lager genummerde baan. De verliezers gaan naar een hoger genummerde baan.

De competitie is toegankelijk voor alle niveaus en een ideale kans om met andere spelers van TPV Heksenwiel kennis te maken. Een leuke opstap naar bijvoorbeeld de officiële KNLTB competitie of toernooien.

Opzet en uitleg

• Er wordt gespeeld op vaste vrijdagen, van 19:00 tot 22:00 uur.
  • Je schrijft je individueel in.
  • Je hoeft niet elke vrijdagavond te spelen. Bij je aanmelding geef je aan welke dagen je wel/niet beschikbaar bent. Bij de planning houden we dan daar rekening mee.
  • Zodra alle inschrijvingen binnen zijn wordt de planning gemaakt en gedeeld met alle deelnemers via WhatsApp.
  • Elke week wordt een startschema gemaakt, dan weet je op welke baan je begint.
  • Je speelt meerdere wedstrijden van een halfuur op een vrijdagavond.
  • Je wordt ingedeeld op sterkte bij de eerste wedstrijd.
  • De sterkste spelers starten op baan 1.
  • Elke wedstrijd wissel je van baan, positie en partner:
    • Bij winst ga je richting baan 1. (dus b.v. van 3 naar 2)
    • Bij verlies ga je richting baan 4 (dus b.v. van 1 naar 2)
    • Heb je gespeeld op links dan speel je nu op rechts.
    • Je partner wordt nu je tegenstander.

Puntentelling:

Elke gewonnen wedstrijd levert 3 punten. De uiteindelijke winnaar zal bepaald worden door de totaal gewonnen punten te delen door het aantal gespeelde wedstrijden x 100.

VoorbeeldPiet heeft 55 wedstrijden gespeeld en hiervan 28 gewonnen. Piet heeft nu 28 x 3 = 84 punten gewonnen uit 55 wedstrijden. Zijn score is nu: 84/55x100= 153 punten.

Bardienst: Elke deelnemer draait minimaal één bardienst op een vrijdagavond.

Invaller: Als je onverwacht verhinderd bent, vraag je of een andere deelnemer voor je kan invallen. Dit regel je zelf. De gescoorde punten komen dan op rekening van de invaller.

Inschrijving:

Wacht niet langer en schrijf je snel in via toernooi.nl

Kosten voor deelname is €20 pp, voor ballen, hapjes en prijzen.

De Padelcommissie