Interne Padel Competitie

De padelcomissie organiseert 2 keer per jaar een Interne Padel Competitie (IPC) voor de leden van TV-Heksenwiel. Er is een "voorjaar"-editie en een "najaar"-editie.

De interne padel competitie is ideaal voor mensen die op vaste tijden willen spelen en voor nieuwe leden die direct de andere padelliefhebbers leren kennen. Het is een leuke en laagdrempelige competitie. Dus heb je nog niet zo veel gespeeld en ken je nog weinig andere spelers, dan is dit dé kans om daar verandering in te brengen.

De opzet van IPC is simpel

• Je schrijft je individueel in en wordt in poules van 8 deelnemers ingedeeld via loting op sterkte.
  • Je speelt minimaal 2 wedstrijden op 1 vaste vrijdagavond.
  • Iedere keer speel je met en tegen andere spelers uit je poule.
  • Na 4 wedstrijdavonden volgt het "herindelen" waarbij de 2 bovenste deelnemers promoveren naar een hogere categorie en de 2 onderste deelnemers degraderen naar een lagere categorie.
  • Dan volgt er weer een loting voor de plek in de poules en gaan de wedstrijden op dezelfde manier verder.

Wil je niet wekelijks meedoen maar liever incidenteel (wanneer het jou uitkomt) dan kun je je opgeven als vaste reserve. Je komt dan op een reservelijst  staan(ook ingedeeld op sterkte) en kan gebeld worden met de vraag in te vallen.

Er wordt gespeeld op de vrijdagavonden tussen 19:30-22:30 uur

In principe wordt elke vrijdagavond gespeeld, met uitzondering van schoolvakanties en andere evenementen.

Data voorjaar IPC: Tot nader order geannuleerd.

Meedoen?

Mail je naam, speelsterkte, e-mail, telefoonnummer, en eventuele verhinderingen naar [email protected]

Reglement

1. De officiële spelregels voor Padel zijn van toepassing.
  2. Inschrijfgeld is 8 Euro per persoon, voor aanchaf ballen en hapjes (te pinnen voor 1e wedstrijd)
  3. De 1e wedstrijden starten om 19:30 en de laatste wedstrijden eindigen om 22:30.
  4. Ballen gedurende de avond op de baan laten liggen. Na laatste wedstrijd inleveren bij wedstrijdleiding.
  5. Een wedstrijd duurt 30 minuten, inclusief het inspelen! Zorg dat je 10 min. vooraf aanwezig bent en klaar staat als je wedstrijd moet beginnen.
  6. Er wordt op tijd gespeeld d.w.z. je telt de games gewoon door.
  7. Alleen de volledig gespeelde games tellen mee. Punt niet uitspelen, maar direct stoppen.
  8. Na de wedstrijd geeft de winnaar de uitslag van de wedstrijd door aan de wedstrijdleiding
  9. Indien een wedstrijdavond niet door kan gaan, vervallen de wedstrijden waarschijnlijk. De organisatie bepaalt of er een extra spelavond aan toegevoegd kan worden.
  10. Het vooraf niet doorgaan van een wedstrijdavond wordt door de organisatie (eventueel in overleg met de spelers) bepaald. Betrokken spelers worden via WhatsApp op de hoogte gebracht.
  11. Indien je zelf onverhoopt niet kunt spelen, bel je zelf iemand op de reservelijst van je categorie tot je iemand hebt die voor je invalt. Dit is dan een “vaste”-invaller.
  12. Vaste invallers kunnen geen punten scoren, zij doen dus niet mee in de competitie.
  13. Zijn alle reservespelers (vaste invallers) al ingezet, kijk dan wie er voor of na jou moet spelen in dezelfde categorie en benader iemand van die mensen, waarschijnlijk zit er wel iemand bij die extra wedstrijden wil spelen.
  14. Incidentele invallers kunnen géén punten scoren voor diegene waarvoor ze invallen. Dit is gewoon om een ander te helpen of omdat je spelen zo leuk vindt.
  15. Na de sluiting van de aanmeldperiode zullen op basis van alle aanmeldingen een wedstrijd schema voor de komende 4 wedstrijdavonden bekend worden gemaakt zodat iedereen direct kan zien op welke dagen en tijden hij/zij moet spelen.
  16. Indien niet aanwezig bij start wedstrijd (zonder iets te laten weten of reserve te hebben geregeld) zal een invaller spelen en zal betreffende speler -2 wedstrijdpunt verlies én 0-5 verlies (voor gamesaldo) per wedstrijd ontvangen.
  17. Niet op komen dagen of bij 2 niet eerder aangegeven verhinderingen (gedurende 4 wedstrijdavonden) kan resulteren in reserve maken bij de volgende 4 wedstrijdavonden en zal worden vervangen door een reserve speler (indien beschikbaar).
  18. In geval van onduidelijkheid beslist de wedstrijdleiding.

Puntentelling:

• Elke gewonnen wedstrijd levert 2 punten op, gelijkspel is 1 punt, dit is als eerst bepalend voor de ranglijst
  • Ranglijst wordt bepaald n.a.v. totaal aantal punten
  • Bij gelijke stand telt games verschil (games vòòr minus games tegen) mee voor de ranglijst