Top Clay en winterse omstandigheden

• Clay techbanen zijn in principe het hele jaar bespeelbaar. Alleen wanneer er sneeuw of aangevroren sneeuwresten op de baan liggen kan er niet worden gespeeld.
  • Als de banen bevroren zijn moet men in acht nemen dat de ondergrond glad kan zijn.
  • Na iedere partij moeten de banen geveegd worden en wel volgens onderstaand schema. Dit niet alleen binnen de lijnen maar vanaf het hekwerk tot aan het midden van de naastgelegen baan. Dit voorkomt, dat grove gravel naar buiten gesleept wordt en mos aangroeit. Ook  wordtlosgelopen gravel weer verdeeld over de baan.
  • Als er een plas op de baan ligt (hoe klein die ook is) kan er niet worden gespeeld op de baan. NOOIT een plas proberen te verspreiden met een sleepnet of iets dergelijks. Dit is echt funest voor de baan. De waterdoorlaatbaarheid gaat hiermee volledig verloren!
  • Clay techbanen zijn uitgerust met een automatische sproei installatie. In principe wordt er gedurende de nacht gesproeid. Bij langdurige droogte zal er ook overdag worden gesproeid.
  • Als tijdens wedstrijden en toernooien de Clay techbanen onvoldoende vochtig zijn (ten zien aan een licht rode kleur) dienen de banen handmatig te worden gesproeid. Dit kan met de knoppenkast naast het toegangspoortje van baan 8. Men heeft hiervoor wel een sleuteltje nodig (voorlopig alleen voorbehouden aan leden van de AC).
  • Sproei alleen op een geveegde baan. Of de gravel vochtig genoeg is kun je zien aan de kleur. Bij voldoende vocht kleurt de gravel donkerrood. Na even drogen (afhankelijk van het weer) kan er weer verder gespeeld worden.